Klanttevredenheid 3e jaar op rij een 8,0

denkende man met laptop

Vorige maand nam 92% van onze klanten deel aan het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. De belangrijkste conclusies op een rij:

  • Onze klanten blijven positief. De overall-waardering blijft ondanks de pandemie en veel minder persoonlijk contact, gelijk op een 8,0 met +22 NPS*.
  • Enthousiasme heeft vooral betrekking op onze dienstverlening voor bestuurders, producten en diensten, de kennisdeling, onze rapportages en het contact met onze mensen. Kritische geluiden gaan over de kosten-waarde verhouding van de dienstverlening.
  • 61% van onze klanten heeft (zeer) veel vertrouwen in onze strategische keuzes, 66% ervaart ons als innovatief en 69% vindt dat wij het klantbelang voorop stellen.
  • 78% van onze klanten ervaart een partnerschap met ons en 83% geeft aan de komende 5 jaar (waarschijnlijk) diensten bij Achmea Pensioenservices af te blijven nemen.

word cloud

Achmea Pensioenservices in het onderzoek omschreven in 2-3 woorden, zorgt voor bovenstaande word cloud.

*Wat is NPS?
De Net Promoter Score (NPS) geeft inzicht in klanttevredenheid en klantloyaliteit. Hoe hoger deze score, hoe meer tevreden en loyaal klanten en gebruikers zijn. Centraal staat de vraag hoe waarschijnlijk het is dat klanten Achmea Pensioenservices zouden aanbevelen aan anderen. De NPS wordt uitgedrukt als % en wordt berekend door het percentage dat een 6 of lager geeft af te halen van het percentage dat een 9 of een 10 geeft. De 7’s en 8’en doen niet mee bij de NPS.